MARZEC

Tematyka

TEMATY TYGODNIOWE:

  • Zwierzęta sprzed milionów lat
  • Pogada marcowa
  • Wiosno, ach to ty!
  • Wielkanoc
ZADANIA NA MIESIĄC  MARZEC
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji; samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
  • swobodne improwizowanie, słowne i ruchowe, znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
  • czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej;
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;
  • odkrywanie litery z, Z, u, U, c, C, J, j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
  • utrwalanie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski  na wiosnę;
  • rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie, poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie;
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci, uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntetyzowanie, porównywanie, klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów);
  • zapoznanie ze znakiem matematycznym: -, odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10 rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych, rozwijanie myślenia matematycznego;
  • wykonywani zadań, używając znaków matematycznych: <, >, =;
  • wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy, rozwijanie umiejętności porównywania długości;
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie  wniosków;
  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami  wielkanocnymi;
  • zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami świąt wielkanocnych, poznanie symboli, uczestnictwo w przygotowaniach świątecznych;
  • swobodne improwizowanie, słowne i ruchowe, znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci.